Kilka porad o pracy za granicą

Dodane: 24-09-2016 12:44
Kilka porad o pracy za granicą ink

Autobusy przegubowe - rodzaje

Są różne rodzaje autobusów członowych: jednoczłonowe (bezprzegubowe, nazywane również solowe), dwuczłonowe (jednoprzegubowe) i trójczłonowe (dwuprzegubowe). Mają znacznie większą pojemność od zwykłych autobusów, mogą pomieścić nawet 200 osób. Ich długości wahają się od 16 do 25 metrów podczas gdy pojedyncze mają długość maksymalnie 15 metrów. Budowane są jako trójosiowe (do ok. 18,75 m), czteroosiowe dwuczłonowe (do ok. 21 m) i czteroosiowe trójczłonowe (większe długości). Istnieją również przegubowe autobusy piętrowe. W autobusach dwuczłonowych układ napędowy najczęściej znajduje się w drugim członie i silnik jest umieszczony za tylną osią i właśnie na nią przekazuje moment obrotowy. Spotykane są czasami również autobusy z silnikiem w pierwszym członie z napędzaną środkową osią i taki układ jest również powszechny w autobusach trójczłonowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy


Poznaj fakty o: Autobus miejski

Autobus miejski ? autobus służący do przewozu dużej liczby osób na stosunkowo krótkich trasach.

Autobusy te muszą mieć szerokie drzwi, możliwie niską podłogę, szerokie i wygodne przejścia między siedzeniami oraz dużo miejsc stojących. Liczba miejsc siedzących może być niewielka, a siedzenia nie muszą być wygodne. Niezbędne jest tutaj zastosowanie rozbudowanej informacji dla pasażerów: oznaczenie linii, trasa itp. i to zarówno zewnętrznej, jak i wewnętrznej.

Ze względu na warunki ruchu miejskiego, w jakich autobusy poruszają się, muszą one odznaczać się dużą zwrotnością i zdolnością do przyspieszenia, natomiast ich prędkość maksymalna nie musi być zbyt duża (chociaż pewne typy autobusów miejskich mają układ napędowy zapewniający prędkość max. ponad 100 km/h i często są stosowane elektroniczne ograniczniki prędkości). Dla poprawy płynności jazdy mają zwykle automatyczne skrzynie biegów (zwiększa to przyśpieszenia i zmniejsza zużycie układu przeniesienia napędu), ale powodują one wzrost zużycia paliwa w warunkach jazdy z niewielką szybkością a zwłaszcza przy nadmiernej ilości zatrzymań, spowodowanych np. sygnalizacjami świetlnymi.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski


Dlaczego warto wyjechać do pracy razem z całą ekipą?

Większość osób udających się po raz pierwszy do innego kraju w celu zarobienia większej ilości pieniędzy niż jest to możliwe w Polsce, decyduje się na wspólny wyjazd z innymi pracownikami. Szczególnie w przypadku dalej położonych krajów europejskich takich, jak na przykład Szwecja ma to spore znaczenie. Warto udać się w podróż z innymi pracownikami, gdyż dzięki temu możemy dowiedzieć się co nieco o panujących tam warunkach, poznać podstawy języka czy też uzyskać informacje o tym, jakie zadania będziemy tam wykonywać. Większość firm zajmujących się zatrudnianiem polskich pracowników za granicą umożliwia im wspólny transport busem, gdyż jest to nie tylko najtańsza forma transportu, ale także opcja, przy której mogą się poznać i udzielić informacji szczególnie początkującym pracownikom.



© 2019 http://adpromo.waw.pl/