Lubisz grzebać w swoim aucie? Poczytaj

akresie pracy silnika. Parametry konstrukcyjne Do ważnych parametrów konstrukcyjnych silnika spalinowego wpływających zasadniczo na charakterystyki silnika są: Średnia prędkość tłoka ? decyduje o szybkobieżności silnika. R

Lubisz grzebać w swoim aucie? Poczytaj Cewka zapłonowa

Średnia prędkość tłoka

Charakterystyki silnika spalinowego są graficznym przedstawieniem zależności niektórych parametrów pracy silnika w zależności od prędkości obrotowej wału w całym zakresie pracy silnika.
Parametry konstrukcyjne

Do ważnych parametrów konstrukcyjnych silnika spalinowego wpływających zasadniczo na charakterystyki silnika są:

Średnia prędkość tłoka ? decyduje o szybkobieżności silnika.
Rodzaj silnika Średnia prędkość tłoka
m/s
silnik o zapłonie iskrowym
14 - 18
silnik o zapłonie samoczynnym
9 - 14
silnik ciągników i maszyn roboczych
8 - 10

Współczynnik kształtu cylindra. Wyraża się jako stosunek skoku tłoka do średnicy cylindra. Silnik może być krótkoskokowy, jak i długoskokowy. Decyduje o średniej prędkości tłoka i (pośrednio) o liczbie zaworów, jakie można umieścić w jednym cylindrze.
Rodzaj silnika Wskaźnik kształtu cylindra (s/d)
silnik o zapłonie iskrowym
0,6 - 1,1
silnik o zapłonie samoczynnym
0,9 - 1,4

Stopień sprężania. Jest to najistotniejszy parametr konstrukcyjny silnika. Wyraża się jako stosunek objętości komory roboczej w najwyższym i najniższym skrajnym położeniu tłoka. Im większy stopień sprężania, tym wyższa wydajność energetyczna silnika.
Rodzaj silnika Stopień sprężania
silnik o zapłonie iskrowym
7,5 - 13
silnik o zapłonie samoczynnym z doładowaniem
14 - 18
silnik o zapłonie samoczynnym
18 - 24

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy


silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów

R6 (oznaczany także jako I6) ? silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie. Układ ten, mający 6 wykorbień, jest najprostszym rozwiązaniem zapewniającym całkowite wyrównoważenie silnika - zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu. Z tego względu nie jest w nim stosowany wałek wyrównoważający1. Wał korbowy podparty jest zazwyczaj na czterech bądź siedmiu łożyskach. Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-5-3-6-2-4 lub 1-4-2-6-3-52. Silniki tego typu, z uwagi właśnie na całkowite wyrównoważenie, chętnie były stosowane w lotnictwie do napędu sportowych i turystycznych samolotów.

Silniki R6 montowane w samochodach osobowych osiągają pojemność skokową z przedziału 1,9 do 5,0 litra3. Znajdują one zazwyczaj zastosowanie w samochodach klasy średniej i średniej-wyższej.

Silniki R6 są wiodącym rozwiązaniem w zakresie napędów do ciężkiego transportu drogowego, dużych wywrotek, autobusów. Warto zwrócić uwagę, że silnik V8 mający cztery wykorbienia jest silnikiem gorzej wyrównoważonym, niż R6.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R6_(silnik)


Charytatywne zbiórki podczas spotkań fanów motoryzacji

Z roku na rok liczba osób uczestniczących w spotkaniach takich, jak zloty fanów starych samochodów, motocykli czy ogólnie motoryzacji, systematycznie rośnie. Podczas tego typu imprez możemy wymienić się z osobami o podobnych zainteresowaniach nie tylko cenną wiedzą, ale również doświadczeniami. Spotkanie fanów motoryzacji to jednak zazwyczaj nie cel sam w sobie. Bardzo często tego rodzaju spotkaniom towarzyszą różne akcje charytatywne, mające na celu na przykład zbiórkę pieniędzy dla ciężko chorych dzieci. Już niewielki datek od każdego uczestnika zlotu sprawia, że fani motoryzacji naprawdę są w stanie uratować czyjeś życie. Nic więc dziwnego, że uczestnicy spotkań motoryzacyjnych bardzo chętnie uczestniczą we wszelkich zbiórkach towarzyszących zlotom.



© 2019 http://adpromo.waw.pl/