Przyczyny rzadkich wizyt w serwisach samochodowych
Jak wiadomo, większość osób wybierających się do serwisu samochodowego decyduje się na ten krok w związku z nagłą, awaryjną sytuacją i ciągle utrzymującymi się problemami z samochodem. Oczywiście, obowiązkowe są również przeglądy aut, jednak oprócz pobieżnego sprawdzenia działania naszego samochodu mało kto decyduje się na bardzo wnikliwą diagnostykę samochodową. Jest to przede wszystkim związane z kosztami, które trzeba ponieść w związku z nieraz bardzo kosztownymi naprawami i wymianami części samochodowych. Niejednokrotnie naprawa okazuje się również nieopłacalna, ponieważ przewyższa wartość samochodu. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem byłaby sprzedaż samochodu.
Standardowe usługi serwisowe
Wraz ze wzrastającą liczbą aut coraz większe jest również zapotrzebowanie na takie usługi, jak serwisowanie samochodów. Podczas przeglądów sztab ludzi pracuje nad tym, aby nasz samochód został kompleksowo zbadany pod każdym względem. Nawet najdrobniejsza usterka może bowiem powodować spore zagrożenie na drodze. Do najczęstszych usług, jakie wykonują serwisanci pracujący w warsztatach samochodowych należą przede wszystkim wymiana części samochodowych czy bieżące naprawy. Nieraz istnieje potrzeba pozostawienia auta na kilka dni w warsztacie po to, aby dokładnie i precyzyjnie zamontować dane elementy lub usunąć usterkę. W takich przypadkach często możemy spodziewać się zapewnienia nam transportu ze strony serwisu samochodowego.
Wikipedia nieco szerzej o alternatorze
Dla zapewnienia współpracy z akumulatorem, który do ładowania wymaga prądu stałego, alternator posiada wbudowany prostownik na diodach krzemowych. Często zawiera też wbudowany regulator napięcia.
Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego do wzbudzania alternatora (alternator 9-diodowy). Układ taki zapewnia, że podczas małych obrotów silnika lub przy włączonej instalacji elektrycznej przy wyłączonym silniku wirnik alternatora nie jest magnesowany i nie pobiera prądu z akumulatora, jak to się dzieje w prądnicach i alternatorach 6-diodowych. W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze.
Obecnie alternatorów używa się znacznie częściej niż prądnic, ponieważ są od nich znacznie lżejsze i zdolne do wytwarzania prądu już przy niewielkiej prędkości obrotowej wirnika.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator