Uwaga! Technicznie i naukowo

spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem. Nad

Uwaga! Technicznie i naukowo

Podwozie

Budowa koparkoładowarki

Podstawowe zespoły koparkoładowarki to:

podwozie,
nadwozie,
układy robocze.

Podwozie

Podwozie stanowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem.
Nadwozie

Nadwozie składa się z kabiny operatora zamontowanej do ramy, maski silnika, błotników i podestów roboczych, zbiorników oleju i paliwa. W kabinie znajdują się dźwignie sterujące osprzętem roboczym, kierownica do sterowania maszyną, pulpity ze wskaźnikami do kontroli prawidłowej pracy i przyciski. Konstrukcja ROPS/FOPS zapewnia operatorowi bezpieczeństwo przed zgnieceniem pod ciężarem maszyny w przypadku jej przewrócenia się. Zabezpiecza go także przed spadającymi przedmiotami.
Układy robocze
Układy robocze, ładowarkowy i koparkowy, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność działania. Ładowarkowy układ roboczy umożliwia osiąganie optymalnych kątów wysypu w całym zakresie pracy układu. Charakteryzuje się dużym udźwigiem, dużą siłą wyrywającą oraz dużą odpornością na obciążenia dynamiczne. Koparkowy układ roboczy jest typu podsiębiernego, obrotowy z amortyzacją obrotu, z przesuwem poprzecznym, o dużej wytrzymałości mechanicznej i stabilności2.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka


Naprawa maszyn budowlanych - wykonywana tylko przez dedykowany serwis

Porządny sprzęt budowlany jest w praktyce bardzo kosztowny, dlatego ważne jest to, aby na bieżąco był odpowiednio eksploatowany. Operować i konserwować tego rodzaju sprzęt jak dźwig, koparka czy ładowarka powinna obeznana osoba, która przeszła konkretne przeszkolenie. Odpowiednia eksploatacja sprzętu pozwala uniknąć kosztownej naprawy. Zresztą taka naprawa maszyn budowlanych też powinna być wykonywana tylko i wyłącznie przez dedykowany do tego zadania serwis, który zna się na specyfikacji danej maszyny i jest w stanie zagwarantować niezbędne elementy wymienne oraz przywrócić urządzenie do należytego stanu.


Współpraca z serwisem maszyn

Pełna diagnostyka maszyn, regeneracja poszczególnych układów, okresowe przeglądy, naprawa maszyn budowlanych i wiele innych ? tym właśnie na co dzień zajmuje się serwis, który obsługuje maszyny budowlane konkretnego producenta lub grupy producentów. Często firma, która zajmuje się serwisem oferuje także skup maszyn i pomoc w odkupieniu maszyny z leasingu. Warto wejść we współpracę z taką firmą, ponieważ maszyny budowlane to sprzęt, który wymaga odpowiedniego podejścia, zarówno jeśli chodzi o standardową eksploatację sprzętu, jak i jego ewentualną naprawę. Firma, która zajmuje się sprzedażą, wypożyczaniem i serwisowaniem maszyn w jednym, to w tym przypadku najlepsze rozwiązanie.



© 2019 http://adpromo.waw.pl/